Na skutek centralizacji rozliczenia podatku VAT, zgodnie z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. (C-276/14) oraz uchwałą Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 26 października 2015 r. (sygn. I FPS 4/15), wszystkie jednostki powiatowe z dniem 1 stycznia 2017 r. stały się wraz z powiatem jednym scentralizowanym podatnikiem podatku VAT.
W związku z powyższym wystawiane od 1 stycznia 2017 r. faktury powinny zawierać oprócz pełnej nazwy, adresu i numeru NIP Powiatu Bieszczadzkiego (oznaczonego jako nabywca) również pełną nazwę i adres Starostwa Powiatowego w Ustrzykach Dolnych (oznaczonego jako odbiorca), według poniższego wzoru:
Nabywca:
Powiat Bieszczadzki
ul. Bełska 22
38-700 Ustrzyki Dolne
NIP: 689 11 89 975
Odbiorca:
Starostwo Powiatowe w Ustrzykach Dolnych
ul. Bełska 22
38-700 Ustrzyki Dolne
W przypadku braku możliwości w druku faktury dodania pola „Odbiorca” dopuszcza się wskazanie jednostki dokonującej zakupu (odbiorcy) w innym miejscu na fakturze, np. w uwagach.
Uwaga sprzedawcy! Zamówiony towar należy wysyłać na adres odbiorcy (a nie nabywcy)!