cel ogólny mikroprojektu:
podniesienie zrównoważonego poziomu wykorzystania i promocji zasobów wielokulturowych na terenie Powiatu Bieszczadzkiego i miasta Giraltovce w celu rozwiązywania problemów społecznych.
cele szczegółowe:
1) inwentaryzacja i zabranie informacji związanych z zasobami historycznymi i wielokulturowymi,
2) opracowanie i wdrożenie nowoczesnych metod i technologii zbierających i promujących
dziedzictwo wielokulturowe
3) przygotowanie beneficjentów do wykorzystania różnych form prezentacji obszaru
wielokulturowego
Na obszarze wsparcia współistniały przed II wojną światową różne kultury. Zachowanie i promocja tej wielokulturowości może być zasobem rozwiązującym problemy z jakimi się borykamy. Bogactwo to bowiem jest trwałe i zawsze będzie mogło generować nowe miejsca pracy np.w turystyce.
Zostaną podjęte następujące grupy działań:
1. Stworzenie nowych, multimedialnych narzędzi do promocji bogatych walorów kulturowych.
Wykreowanie w wersji elektronicznej produktu turystycznego daje szansę pozyskania nowych inwestorów oraz napływu większej ilości turystów.
2. stworzenie aplikacji mobilnej, która będzie kompendium wiedzy o atrakcjach turyst., zabytkach, historii, imprezach życiu kulturalnym w obu regionach. Materiały przygotowane podczas wcześniej zorganizowanych warsztatów dostępne będą w formie papierowej i elektronicznej po obydwu stronach granicy.
3. Wyszkolenie kadry jednostek samorządowych i organizacji pozarządowych w zakresie tworzenia i wykorzystania narzędzi do opracowania profesjonalnej promocji oraz przekazania uzyskanego produktu w formie nowoczesnej aplikacji mobilnej. Wielozakresowe szkolenia, stanowić będą przygotowanie podłoża do współpracy w tworzeniu wspólnych strategii promocyjnych pogranicza polsko – słowackiego.
4. Stworzenie systemu info o atrakcjach i walorach kulturowych obydwu regionów. Ze względu na położenie miasta w centrum regionu u zbiegu szlaków komunikacyjnych i turystycznych oraz międzynarodowych tras liczba turystów odwiedzających Powiat Bieszczadzki stale rośnie.
Istnieje potrzeba opracowania nowych, nietradycyjnych form promocyjnych, pogłębiających
poziom wiedzy o wielokulturowości. Zapewnić przestrzeń i warunki do refleksji nad życiem
i poznaniem samego siebie to zadanie jakie stawiamy przed naszym projektem. Chcemy dać silny impuls do rozwoju turystyki opartej na bogatym dziedzictwie kulturowym.