„Być jak Cicerone, czyli jak ciekawie oprowadzać” - dwudniowe szkolenie oparte na metodyce interpretacji dziedzictwa Interpret Europe
W dniach 18-19 marca zapraszamy na darmowe, dwudniowe szkolenie, przeznaczone przede wszystkim dla przewodników turystycznych. „Być jak Cicerone, czyli jak ciekawie oprowadzać”, to szkolenie oparte na metodyce interpretacji dziedzictwa Interpret Europe.
W trakcie sesji szkoleniowych będziemy:
• tworzyć tematy łączące treści dotyczące dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego
• z uniwersalnymi ideami
• przygotowywać scenariusze oprowadzania zgodnego z metodyką interpretacji dziedzictwa
• rozwijać kompetencje w zakresie oprowadzania angażującego grupę
Uczestnicy otrzymają podręcznik „Oprowadzanie interpretacyjne”, opracowany przez ekspertów sieci Interpret Europe, wydany w języku polskim przez Małopolski Instytut Kultury.
Prowadzący:
dr Sebastian Wacięga - interpretator i trener przy European Association for Heritage Interpretation, pracownik programu Dynamika Ekspozycji w Małopolskim Instytucie Kultury, współtwórca gier edukacyjnych inspirowanych dziedzictwem i współpracownik instytucji kultury w zakresie zespołowego planowania strategicznego.
Tomasz Adamski - absolwent socjologii na Uniwersytecie Jagiellońskim i Studiów Europejskich na University of Exeter. Kieruje zespołem ds. działalności szkoleniowej i badawczej w MIK. Treneri wykładowca akademicki. Zajmuje się projektami dotyczącymi dziedzictwa, szkoleniami
i doradztwem strategicznym dla samorządów i instytucji kultury.
Wydarzenie jest finansowane w ramach projektu „Rafineria Kultur – rewitalizacja zabytkowego budynku Rafinerii FANTO w Ustrzykach Dolnych na potrzeby Bieszczadzkiego Centrum Dziedzictwa Kulturowego”, który jest dofinansowany przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach funduszy EOG i funduszy norweskich poprzez Program „Kultura”, Działanie 1. „Poprawa zarządzania dziedzictwem kulturowym” w ramach MF EOG 2014 – 2021 przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Wspólnie działamy na rzecz Europy zielonej, konkurencyjnej i sprzyjającej integracji społecznej.